حیوان خانگی بخرم یا نخرم؟! چی بخرم دکتر؟ از کجا ..؟ چی دکتر..! توصیه های مهم

حیوانات خانگی

معمولا نگه داری از حیوانات خانگی، یک تعهد و عشق لازم دارد، بله عشق!! مطمئن باش که اگر عاشقش باشی، حتما دو طرفه است. اگر احساس کردید که ککش هم نمی گزد، و جواب اس ام اس هاتون را نمی دهد، مشکل از شما است، نه از آن طفلک بیچاره، پس خودت رو اصطلاح کن! البته لطفا.

متاسفانه و شاید هم بدبختانه، خیلی ها هستند- طبق آخرین سر شماری- چونکه خیال دارند، همراه داشتن یک حیوان خانگی، بر کلاس و مدرکشان ارزشی افزوده می کند، در یک اقدام ضربتی آن هم از جیب مبارک بابای گرامی- سلام ما هم برسانید- حیوانی بیچاره را خریداری می کنند. (البته لفظ خریداری که صحیح نیست! دادن تعهد صحیح تر است.)

به قول شاعر معاصر:‌ هرچی عجیب تر، لایک و فالوور شاخ تر..

خب چند توصیه مهم از دوستان اهل فن؛ (پنکه؟!)

حتما قبل از هرگونه اقدامی،‌ در مورد حیوان مورد نظر گرامی، اطلاعات کافی و لازم را کسب بفرمایید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم، اگر لایق باشیم صد البته!!

چه اطلاعاتی ( اینفورمیشن) دکتر جان؟ – همی صدای نوشابه می آید!
  • تغذیه و رژیم غذایی؛ نمی شود که آن عزیز جان با همان دستپخت کدبانو منزل، نمک گیر شود!! حالا سفره‌ای پهن است، مشکلش چیه آقای دکتر؟! کلا مشکلت با ما چیه دکتر…
  • خلق و خوی حیوان؛ آیا به راستی می توانید حیوانی نگه دارید که صبح زود آلارم (هشدار) میده یا هنوز خوابتان می آید؟! الهی، ببخشید بیدارتان کردم!
  • رفتارهای جنسی؛ همین مسترهاپی در دوران فعالیت جنسی و جفت گیری خود، کارهای انجام میدهد که شاید برای شما تحملش سخت باشد. –  لطفا کلیک بفرمایید.
  • شرایط نگه داری؛ جا و فضای لازم در خانه خود دارید؟ یا که قرار است آن نامبرده در یک قفس، آن هم انفرادی به مدت معلوم- ابد ویک روز- شما را نفرین کند! بله پس چی خیال کردید، آه حیوان می گیرد. طفلکی!!
  •  میزان توجه و مراقبت؛ پرندگانی مثل کاسکو نیاز به توجه دارند، آن هم به مقدار زیااااد و نامشخص! نمی شود که یک کاسکو بخرید و آن را در کنج اتاق تنها بگذارید، کاسکو پرنده ای است دائم التوجه!!! ‌وگرنه زود دپرس می شود، با شما کات می کند و دنبال نیوفیس هم نمی رود!…و داروهای افسردگی، کلاس های  یوگا، مدیتیشن، آب پرتغال و دیگر هیپچ!!
  • از همه مهم تر– که اینک سخن دوست تلخ تر است-هزینه نگه داری؛ به خصوص ما رایانه و لپ تاپ بگیرها! مورد داشتیم، فردی به نام سه نقطه، سگی را بیست کیلو تحویل گرفته و سگ بیچاره هر روز لاغرتر و خود فربه تر!
اگرهمین الان ! قصد خرید حیوان خانگی دارید،خب امیدوارم با چشم گشوده و دلی دلسوز اقدام بفرمایید. وگرنه شما را به جان آن عزیز قسم! اقدامی نفرمایید. و تجربه بد دیگران را تجربه نکنید!

این بنده حقیر منکر نگه داری حیوانات خانگی نمی شوم، ولی داشتن یک حیوان خانگی به چه قیمتی؟؟ به قیمت آزار واذیت یک زبان بسته!! البته بعضی شان چنان می خوانند که به عنوان نابغه، جای شان خالی است در مسابقات….

اگر همین الان! می گویید که این حرفا الکی است و بدرد خودت می خورد دکتر جان.. باید عرض کنم که شما سخت در اشتباه هستید. روزهای اول که چنان چشماهیتان برق می زند و در پوست و زیرپوست خویش نمی گنجید، ولی کم کم دلسرد می شوید و یک پایان تلخ!

راستی قبل از هرچیزی با همه اعضای خانواده خویش مشورت کنید- شاورهم فی الامرـ و کسب اجازه!  مثلا مادر گرامی از موجوادت دوست داشتنی مثل همستر خوشش نمی آید. بیخیال شوید!!! به فکر عشق دیگری شوید. هرچند در امور عشقی خود ثابت قدم باش یار!

بهتر می شود که شما عزیزان با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. آدمی بخواهد با کسی رفاقت کند، کمی اطلاعات اولیه باید داشته باشد. پس نقشه این شد:
  • مشورت با اعضای خانواده
  • کسب اطلاعات کافی از شرایط زندگی و نگه داری حیوان خانگی
  • مطابق داشتن شرایط خودتون
  • مهیا کردن امکانات رفاهی برای پذیرش یک رفیق!
  • مسئولیت پذیر باشید!

عالی می شود که به جای خرید یک حیوان خانگی جدید، آن را از افرادی که واگذار می کنند، قبول کنید. و در آخر اگر به هر دلیلی نمی توانید حیوان خانگی خود را نگه دارید. آن را به یک خانواده خوب و با تجربه واگذار کنید.  این را هم به یاد داشته باشید، شما با خریداری یک حیوان به آن لطف نمی کنید!

امیدوارم که  تا حدودی راهنمای شما عزیزان شده باشد. صد البته اگر لایق بدانید! راستی منتظر بخش اگزوتیک باشید، فقط کمی دیگر! ممنونم از همراهی شما.

سایت دامپزشکی دکتر مبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

css.php