دادن یا ندادن موز به سگ و گربه: فواید و مضرات موز

موز دادن به گربه و سگ

موز منبع طبیعی ویتامین B6 و ویتامین C است. سرشار از پتاسیم و کمی سدیم است.

همچنین سرشار از فیبر هستند، که برای هضم غذا بسیار عالی است، و می تواند مشکلات دستگاه گوارش را برطرف کند. موز حاوی منیزیم نیز هست، که باعث رشد استخوان می شود و به بدن در جذب پروتئین و ویتامین ها کمک می کند.

به مقدار کم می‌توانیم به سگ خود موز بدهیم، اما موز نباید سفت یا خام باشد. اگر علائم واکنش آلرژیک از جمله تورم، کهیر، مشکل در تنفس، عطسه، سرفه و… را مشاهده کردید، دیگر موز ندهید و فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

شکر موز زیاد است، مصرف زیاد آن باعث چاقی و سگ شما را مستعد به دیابت می‌کند. همچنین اگر سگ شما فعالیت کمی داشته باشد، خوردن موز زیاد باعث یبوست می‌شود.

در مورد تغذیه سگ بیشتر بدانید. غذاهای مضر و مفید- کلیک کنید!

رابطه گربه‌ها با موز

در مورد گربه‌ها می توانید بهش موز بدهید، ولی به مقدار خیلی خیلی کم. مقادیر زیاد باعث مشکلات گوارشی (یبوست) و آلرژی می شود. همچنین تغذیه موز به گربه می تواند در طولانی مدت مشکلاتی (دیابت، چاقی) ایجاد کند.

هضم قند موز برای گربه ها سخت است. کلا میزان قند مصرفی در رژیم گربه نباید بیشتر از ۲ درصد باشد.

دقت کنید که گربه‌ها به غذاهای مختلف حساسیت بیشتری دارند، زمانیکه به گربه خود مقدار کمی موز می دهید، آن را زیر نظر بگیرید، در صورت مشاهده واکنش‌ های آلرژیک از دادن موز خودداری کنید (بیشتر اوقات، علائم خود را لحظاتی پس از غذا نشان می دهند). و با دامپزشک خود تماس بگیرید.

بنابراین به گربه خود موز ندهید. اگر وقتی خودتان موز داشتید میل می کردید؛ چشم  تو چشم نازنین خود شدید، و دلتان نیامد که بهش تعارف نکنید! اندکی موز بدهید، تا عذاب وجدان نگیرید.

 شاید بعضی از گربه‌ها فقط از سر کنجکاوی به موز تمایل نشان بدهند. جالب اینجاست که اکثر گربه ‌ها نسبت به موز واکنش جالبی نشان می دهند، می ترسند و فرار می‌کنند! دلایل مختلفی در مورد این واکنش گربه مثل حس یک مهاجم، غریبه، استرس و یا بوی اتیل استات در موز رسیده که برای گربه نامطبوع است، ذکر شده است.

شما عزیزان می توانید کلیپ و عکس های بامزه حیوانات خانگی خود را برای ما ارسال کنید. بهترین ارسالی‌ها را در صفحه ایسنتاگرام سایت دکتر مبین به اشتراک خواهیم گذاشت.

سایت دامپزشکی دکتر مبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

css.php