مشکلات رایج سگ های محبوب۲

سگ اشنازر مینیاتوری

قسمت ۱ را بخوانید.

قسمت ۳ را بخوانید.

سگ اسپانیل کوکر: عفونت های گوش
سگ ها مانند اسپانیل با داشتن گوش های دراز و مو دار معمولا دچار عفونت گوش می شوند. بهترین راه برای جلوگیری از عفونت گوش، این است که هر دو هفته یکبار گوش سگ خود را تمیز کنید و لاله گوش را به عقب برگردانید تا گوش ها نفس بکشند.
یورکشایر تریر: باز بودن شانت پورتوسیستمیک
بیماری شانت پورتوسیستمیک یک نقص مادرزادی عروق خونی است که در نژادهای کوچک مانند یورکشایر تریر شایع است.سیاهرگ پورتال، سموم را از روده به کبد می برد تا خون پاکسازی شود. در این عارضه سیاهرگ پورتال کبد را دور می زند، در نتیجه توکسین ها تصفیه نمی شوند، سگ های مبتلا، مهمولا رشد ضعیفی دارندبه همراه استفراغ، گیجی و تشنج. معمولا جراحی باعث بهبود این وضیعت می شود.
گلدن رتریور:  آلرژی پوست
سگ ها برخلاف انسان ها وقتی به چیزی حساسیت دارند، به ندرت عطسه می کنند و دچار خارش می شوند و پوست خود را لیس می زند. و همچنین محل خارش را میمالد و گاز می گیرد. افزودن امگا ۳ به جیره غذایی سگ و برنامه منظم برای انگل زدایی پوست آن می تواند موثر باشد.
پودل: گلوکوم
پودل در معرض ابتلا به بیماری جدی چشم به نام گلوکوم قرار دارد. در این عارضه فشار داخل چشم زیاد شده و در نهایت باعث کوری می شود. در صورت  تشخیص زود هنگام می توان با دارو کنترل کرد اما در صورت وخامت اوضاع، جراحی و حتی حذف چشم نیاز است.
روتوایلر: مشکلات مفصلی
نژادهای بزرگ مانند روت وایلر در معرض ابتلا به انواع مختلفی از مشکلات مفصلی از جمله: هیپ دیسپلازی ، دیسپلازی آرنج، آرتریت و استئوکندریت دیسکان هستند. استئوکندریت دیسکان در توله سگ های نژاد بزرگ که رشد سریعی دارند مشاهده می شود، در این شرایط غضروف مفصل به درستی شکل نمی گیرد. تغذیه مناسب و متعادل ممکن است به حفظ سلامت روتوایلر کمک کند. با این حال، بسیاری از سگ ها نیاز به عمل جراحی برای برطرف کردن غضروف غیرطبیعی دارند.
اشنازر مینیاتوری: دیابت
نژاد سگ اشنازر مینیاتوری ریسک بالای در ابتلا به دیابت دارند. اگر مشاهده کردید که سگ شما مدام آب می‌خورد و ادار آن سفید و زیاد شده است، احتمال دیابت وجود دارد. دیابت یک بیماری جدی است، اما با تغییر رژیم غذایی و انسولین، سگ شما می تواند زندگی عادی و سالمی داشته باشد.
چی‌واوا: کلاپس نای
زمانیکه سگ چی‌واوا هیجان زده است، ممکن است صای بوق مانند شنیده شود که احتمال کلاپس نای وجود دارد. در این شرایط نای سگ برای چند ثانیه بر روی هم بسته می شود. در موارد شدید معمولا اقدام به جراحی می شود.
پامرانیان: ریزش مو
پامرانیان مستعد ابتلا به یک بیماری غده فوق کلیوی به نام آلوپسی X است. وقتی سگ جوان است، آلوپسی X شروع می شود. چونکه ریزش مو ناشی از تولید بیش از حد هورمون های جنسی است، عقیم کردن حیوان می‌تواند ریزش مو را کنترل کند. مکمل‌های حاوی ملاتونین هم می تواند کمک کننده باشد.

سایت دامپزشکی دکتر مبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

css.php